onsdag 16 november 2016

Miljarders människor befinner sig på sociala medier. Det har blivit en omöjlighet att nå fram i bruset. Gammelmedia är inte alls vad det brukar, just i dagarna har den lokala hittat på någon plustjänst för att vi ska betala för nyheterna. (Vilket är väl egentligen helt okej.) Samt att pappersvarianten har blivit näst intill olokal. Hur påverkar det folk egentligen?

Mitt i all frustration fick jag av en god vän tipset om en bön som hjälper en att sätta perspektiv på saker och ting. Gillade väl egentligen inte bönen så jag fick en annan:

När du inte kan kontrollera vad som händer, utmana dig själv att kontrollera på vilket sätt du reagerar på vad som händer.
Det är där din styrka ligger.

Det är rätt bra att ha såna tips att ta till när det går tungt. Häromdagen skrev jag om den obefintliga processen vad det gäller rekrytering av kommunchef. Idag har jag fått en riktigt bra presentation kring arbetet om Ljusdals kommuns Köpingsutvecklingsprocess. Det finns massor med bra tankar kring det. Jag tillhör styrgruppen för detta projekt, jag kan dock inte komma ihåg sist vi hade ett styrande möte kring detta. Nu ska det till ett möte med allmänheten kring detta, den 5:e december på Stadens hotell. (Inte köpingens hotell).

Min fundering....


alla de som är politiskt aktiva och som valt att engagera sig för att kämpa för ett bättre samhälle, vart kommer de med i processen? Det är ju vi som ska prioritera och avsätta budgetmedel för eventuella satsningar. Postplan, Östernäs och Gamla Stan, vem ska bestämma vart vi börjar? Kanske en folkomröstning? (Doh).


När jag inte kan...

påverka processerna så kan jag bara reagera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar