måndag 2 november 2015

Tror du på allt som står i tidningen?

När vi dagligen diskuterar källkritik på nätet, när folk sprider länkar från alla möjliga sidor på nätet. Många tror tyvärr på dessa sidor. Vad händer när den dagliga papperstidningen inte själva klarar av att vara källkritiska eller ens kunna skriva fakta. 

När jag blev politiker på heltid 2011 hade jag samtal med mina nära och kära, folk kommer att tycka saker om det jag gör och säger. Många gånger kan det säkert vara korrekt men andra gånger kan det vara väldigt vinklat. 

Jag uppmanar dig att fundera 2 gånger över det som står i tidningen. Är det faktagranskat? Kan det vara vinklat? Är nyheten positiv? 

En god nyhet är att vi har fått igenom vårt krav på att anställa en skoglig tjänsteman. Kommer att beslutas om nu i veckan. Det är kul! 

Ha en bra dag!
Macke 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar